Lady Stitch

tell me more..

Lady Stitch

tell me more..

کوزت درون!

>> پوکیدم رفت! یعنی فکر میکردم خوب شدم ها! ولی گویا نشده بودم ها! یه روز بعد از اینکه دیگه کلا احساس کردم دیگه مریض نیستم پا شدم افتادم به جون خونه و بشور بساب! هیچی دیگه از فرداش دوباره مریضی گریبانگیرم شد! ایندفعه سخت تر و بد تر!! هنوز صدای غاز کچل میدم!!

الان احتمالا بهترم فکر کنم البته!! ممنون از احوال پرسی همگی (ماچم به لپت جینجر بانو)


>> با توجه که ما نوروز باستانی در کانون گرم استوا هستیم! اینجانب برای اولین بار تصمیم به سبزوندن سبزه اتخاذ فرموده ام!!

یعنی یه رسمی همیشه بوده تو خانواده که مامانبزرگه هر سال برای همه سبزه سبز میکنه و نگه میدارتشون تا شب سال نو که هر کس بره سهم ماهی و سبزه خودشو بگیره.

خب من امسال تو غربت! تک و تنها!!! این سنت حسنه را خودم شخصا باید به بار بیارم!

از اونجایی که من به شخصه به سبزه گندم علاقه ندارم و از طرفی هم عدس که اینجا نیست، ما هم که شدیدا عدس خور، پس عاقلانه نیست به عدسای خودمون نگاه بی شرمانه بندازیم! در نتیجه ما روانه بازار شدیم ببینیم چه حبوبی اینا دارن که ما بخیسونیم سبز بشه!

بعد دیگه یه چیز ریز سبز پیدا کردیم که فکر کردیم ماش می باشد اما برچسبش نوشته بود لوبیا سبز!! خب از اونجایی که کند ذهنایی (دور از جون شما خودمو میگم) هیچ آگاهی عملی نسبت به این سنت باستانی نداشتن و میخواستن دال لپه!!! بسبزونن و مامانه بهشون متذکر شد که فرزند گلم سعی کن بیشتر رو درس علومت تمرکز کنی!! خلاصه که ما همون لوبیا سبزا رو خریدیم و من هم هیجان زده همه رو از دیشب خیسوندم و همون دیشبی قدرت خدا یه جوونه های کوچولویی ظاهر شد!!!

یه حسی بهم میگه اون مقداری که من سبزه گذاشتم گویا به تمامی ایرانیان مقیم مرکز میتونم سبزه خیرات کنم!


>> در راستای نزدیک شدن به نوروز باستانی! غریزه خونه تکونی در من بیدار شده و یه جورایی حس میکنم باید الان پرده بشورم! دیوار بسابم! از این کارا! اما خداییش این خونه ما همش پنجره است و ثواب داره یه دستی یه اون نرده ها و شیشه ها کشیده بشه! میگن یه بنده خدایی هست نمیدونم ویتنامیه کامبوجیه ؟ کلا از این خواهران کشور دوست و برادره ! خلاصه به الف جان بگیم یه روز از تحصیل علم و دانش کم کنه بیاد خانه این خانومه هم که اسمش ننه!! (nan) اونم بیاد یه خونه تکونی بکنیم شب عیدی من آروم بگیرم!


>> خانوم اصلا این کوزت در درون من جایگاه ویژه ای داره! نمیدونم در اینکه لباس جمع کنم از اقصا نقاط خونه و بندازم تو رختشویی بعد پودر بریزم بعد ماشین تموم بشه بوق بزنه من برم رخت آویزون بکنم، یک لذتی نهفته است که در لم دادن پای تی وی نیست!!



نظرات 10 + ارسال نظر
آلما سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:20 ق.ظ http://almaa.blogsky.com

حالا من اصلا این حس کوزتی رو ندارم...حالشم ندارم
از این سبزت برای منم بفرست

خوبه که! مثه این خانوم شیکا :)))
وای یعنی آلمل قد یه زمین فوتبال سبزه میخوام سبز کنم

ساره سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:59 ب.ظ http://pooolak.blogfa.com

موفق باشی عزیزم.

فلفل خانم سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:44 ب.ظ http://fellfooli.persianblog.ir

آخ آخ اصلا؛ یادم نبودا سبزه هم باید درست کنیم.چقدر قشنگه این رسم مامانبزرگت که به همه سبزه میدن .من که هیچ وقت سبزه هام خوب نمیشه فرمولی راه حلی بلدی بهم بگو.

فلفلی ببین سبزه های من یه هفته نشده الان شدن چمن زار!!!
اگه امسال سبزه گذاشتی سعی کن همیشه مرطوب نگهش داری و وقتی جوونه زد و یه کم سبز شد زودی بزاری جلوی آفتاب که قد بکشه (یعنی من الان کشته این راه حل واضحم بودم!!)

nafiseh سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:58 ب.ظ

salam azizam motasefam ke mariz bodi ,age kari mitonam begoo komaket konam rasti inja adas dare onam che adase khoshmazie ..chera migi adas nadare ? age mikhay miporsam behet migam koja dare ya barat migiram miaram..... norozet pishaish mobarak bashe rasti sabze ro jaye khonak bezar age na mipalase chon havaye inja sharjiye boos

فداااای محبتت دوست خوبم. شکر خدا الان تقریبا دیگه خوب شدم.
واقعل عدس هست؟؟ من که فقط دال دیدم :( خیلی خوبه پس کلی عدسی بزار بخور جای من)
راستی سبزه ها دیگه حسابی سبز شدن
دوست خوبم نوروز تو هم پیشاپیش مبارک

آزاده سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:10 ب.ظ http://hamsarivaman.persianblog.ir

سلام عزیزم.. خوبی؟ ایشالا خوب و خوش باشی. هانی جون من عید پارسال تو مالزی سبزه سبزوندم گندید. بعدش تحقیق کردم گفتن چون دونه های اون ماشه و لوبیاهه فرآوری شده بوده.!!
ایشالا دونه های تو جنسش خوب باشه و سبزت حسابی سبز بشه. خبرش رو به ما بده. فدات

آخی حیف شده بود پس. نه شکر خدا اینا گویا خوب بوده یه هفته ای شده قد جنگلای استوا :))
راستی خودت چطوذی خوبی؟ چیکارا میکنی؟

زنجبیل دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:35 ب.ظ

SALAM BANU
OMID KE HAMISHE SALAMAT BASHI

BEBE=IN SHAHI KEILI ZUD 5 RUZE SABZ MISHE AGE DI SHODE INO EMTEHAN KON

سلام به روی ماهت.
ممنون خانوووم

ریحان سه‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:03 ب.ظ http://www.manoshosho.mihanblog.com

اخییی دوست خوب شدی بلاخره ؟میگم من دو بر سبزه انداختم اما کرم میوفته حواست باشه خیلی, واسه همین میرم همیشه ی سبزه کوچولو از این مغازه ایرانی ها میخرم به قیمت ۴ رینگت ،بیشتر میصرفه
منم عاشق این ماشین لباس شویی کار انداختن و شستن اشپزخونم وقتی شلنگ را میگیریم و ای همه چی برق میوفته کیف میکنم
خونه تکونی را هم که نگو دارم از خستگی میمیرم هنوز کلی دیگه مونده و جمعه هم که مهمون دارم میگند فردا و پس فردا هم آب نداریم به قدرتی خدا ،نمیدونم چیکار کنم حال آب ذخیره کردنم ندارم

چه خوب واقعا! ولی اینجا یه مغازه ایرانی بود که اونم بست!!!
آخ که دوستی چقد شبیهیم ما!

نگین شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:48 ب.ظ http://www.mininak.blogsky.com

سلام سلام سلام
عیدت پیشاپیش مبارک
امیدوارم خوب باشی

سلام آلبالویی
عیدت تو هم مبارک

ܓ♥ فرزانه ♥ܓ دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:38 ب.ظ http://fari.blogfa.com

وای من امسال اصلا حال و حوصله خونه تنونی ندارم حالا این یه ریزه خونه ما مگه چقدره اما من حال همینم ندارم هنوز همچنان اثرات مریضی و سرماخوردگی در منم هست حالا مگه خوب میشم نه چون باید خونه تکانی کنم پس فعلا بی خیال خوب شدن
مگه چقدر سبزه سبز کردی یه پیشنهاد دارم بران سبزه هات را ببر بفروش هه هه ایرانم نیست کسی بیاد ازت بخره همون باید خیرات کنی تا رو دستت باد نکنند اما خوبه ها من همیشه کلی سبزه سبز میکنم خونمون میشه جنگل نیست تو دیار برف و یخبندونیم این سبزه ها حال و هوامون را یخده چی عوض میکنه
شاد باشی و روزهات قشنگ سال نو پیشاپیش مبارک

یعنی من موندم این چه مرضی بود ما گرفتیم!! من هنوزم درگیرم :((
هه هه سبزه ها شدن جنگلای آمارون! بعدشم همشون دار فانی رو وداع گفتن!!! دوباره سبزوندم :)
سال نوی تو هم مبارک باشه عزیزم

زنجبیل سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:36 ق.ظ

بانوی استوایی
سلام
عیدت مبارک
امیدوارم یه سال خوب نه فقط خوب بلکه خیلی خوب رو پیش رو داشته باشی

امیدوارم دلت شاد و لبت خندون باشه

سلام خانووووم
عید شما هم مبارک باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد